10 sierpnia 2011

Bigos z cukinią II

Trochę dużo tej cukinii ostatnio u mnie, zwłaszcza, że publicznie przyznaję się, że cukinia mi się przejadła i ponownie będę cukiniowała w przyszłym sezonie ;) ale dostałam parę sztuk od mamy i jakoś postanowiłam je przemycić na stół. Dzisiejszy bigos jest bardzo podobny do tego (klik klik), pominęłam pomidory, zamiast nich dodałam kwaskowe jabłka, a zamiast kwiatów kopru użyłam jego liści. Zapraszam na lekką kapustę w smakowitym wydaniu wege :)

bigos z cukinią

Składniki
(dla 4 głodnych osób na 2 dni)
ok 2 kg młodej cukinii
główka kapusty (ok 2 kg)
2 średnie marchewki
2 większe kwaskowe jabłka
sól (czubata łyżka)
3 łyżki oleju
4 listki laurowe
4 ziarenka ziela angielskiego
3 większe ząbki czosnku
pęczek koperku

Wykonanie
W szerokim rondlu o grubym dnie rozgrzewam olej, wrzucam startą na tarce (bez obierania) cukinię, sypię sporą szczyptę soli i podgrzewam na większym ogniu aż puści sok (ok 10 min), następnie dodaję poszatkowaną kapustę (, można wrzucać stopniowo), co jakiś czas mieszając gotuję na mniejszym ogniu pod przykryciem ok 20 minut. Teraz wrzucam obraną i startą na tarce o grubych oczkach marchew oraz obrane, pozbawione gniazd nasiennych i również starte jabłka, a także listki laurowe, ziele angielskie i płaską łyżkę soli. Całość gotujemy do pożądanej miękkości warzyw (20 minut lub więcej), na koniec dorzucam posiekany koperek i przeciśnięty przez praskę czosnek, mieszam i wyłączam gaz. Teraz ewentualnie można dosmaczyć potrawę solą i/ lub zaostrzyć jej smak pieprzem, gotowe, smacznego!
bigos z cukinią


Oceń przepis:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz